Nyitóoldal    Csapat    Autó    Útvonal/GPS    Blog    Afrika    Galéria    Szponzori infók    Kapcsolat    English    
Utozonge    A futam    Felkészülés    Autóvásárlás

Kiemelt szponzoraink

Art-Area galéria

GeoTech Kft.>

2020-10-10
Zozo

Naszoval Lezuziusz lefoglalozva, a weboldal Patrolra frissitve, ha eredetvizsga idejeben kesz, jovoheten mar geocache zuzdaval :)
Fotok hamarosan erkeznek ...




2020-10-09
Zozo

Megjegyzem meg, hogy velem volt Mozo is, a GPS tanacsadonk, aki a Nagy Szornnyel utazott kozben. Azota mar elvitte a mento, mert nem szol semmit csak vigyorog es magaban beszel:
- Akarom, akarom ...
:)))




2020-10-08
Zozo

A csoda az, amikor a lehetoseg talalkozik a tehetseggel.

Nos ilyen es ehhez hasonlo osi dakota kozmondasok jutottak ma eszembe az erdi shell kutnal az M7-rol lekanyarodva. Eloszor egy Orias Szorny jelent meg fekete szinnel a Nissan Patrolok osztalyabol, emelt futomuvel, hatalmas mar mar bigfootos kerekekkel, borzaszto 4,2D motorral. Szinte billeget a papucsokon mint egy hajo, megallt a keresztezodesnel egy auto mogott, aki balra nagy ivben akart kanyarodni. Egy ido utan megunta, es felig a jardara hajtva beallt melle, a kerekek valahol az ujkori nyugati fogyasztoi tarsadalom altal letrehozott csokeveny jarmu ablakai magassagaban voltak. A forgalom ekkor megallt, a Szorny pedig magatol ertendo modon keresztul hajtott a foutvonalon, es bezuzott hozzank a kut parkolojaba.
A masik egy bordos szinu, szinten a Nissan Patrolok osztalyaba tartozo Kis Szorny volt, bizonyos helyeken az ilyet Tanknak is, illetve Lezuziusznak is hivjak. Szogletes, egyszeru, faragatlan karakter, igazi mosdatlan, maccso ferfiember arca. Aki ilyet vezet, az machetaval az asztalba dofve foglal helyet a korzon.
Ez a masodik volt az emberunk, azonnal kiszurt minket, kiszallas, kezenfogas, szinpatikus hangulat az elso masodpercben. Ezek terepezok, szeretik amit csinalnak, tudjak a zoxigent szukseg eseten is. Nemi korbenjaras utan ratertunk a lenyegre, irany a terep.
Bazmeg, ezek nem szaroztak :)

Ami ezutan tortent, azt igy lehet osszefoglalni: ket GPS koordinata kozott a legrovidebb ut az egyenes, terepjaroval, barmilyen terepen, szolid 70-el. Tehat ahova a csaladi autodat csak akkor vinned ha meggyulolted es tonkre akarod tenni, na ott mentunk egy atlag 70-est. Es semmi sem zorgott! Egy gondolat fickandozott a fejemben menet kozben. Eddig miert nem talaltunk ilyen autot? Ilyen eladotol? Nem ez a normalis egy terepgeptol?
Lezuziusz 3,3-as TD, picit emelt kasznival hogy tobbet mozoghasson a kerek, jo gatlokkal, 4x4-el, felezovel, hatul sperrel, ranezesre jo karosszeriaval ... stb. van felvertezve. Nem vagyok beszari tipus, de biztos ami biztos fogtam idonkent a majrevasat, ahogy a 3,3TD megtolta a sperrt hatul a zuzos terepen kanyarban, vagy mikor a 4 meter mely arok tetejen, talan 60-70%-os lejton betaposva a feket ramnezett a tulaj szeles vigyorral:
- Ezt csinalom a csaladdal is.
Majd kiengette a feket, es lezuztunk az arokba ugy, hogy engem felul az ov tartott, lent meg allva tapostam a padlolemezt. Leerve szinten felem fordult:
- Ne ilyedj meg ha esetleg visszacsusznank.
Nem csusztunk. A Szorny horgo motorral ugy szaladt fel a 60-70%-os emelkedon, mint kezdo pokember az elso falan. Boldog onfeledt mosollyal. Mondom, ez olyan volt mint kezdo szepleanynak az elso orgazmus. Azon gondolkodik, hogy a tobbi eddig miert nem ilyen volt?

Ami mar mar a gyanu hatarat surolta, az elado - aki egyebkent jol meno ugyved - minden reszletre figyelt, peel a megallaskor direkt felhivta a figyelmemet hogy nem kapcsolja le egybol, hanem huti a turbot. A kocsi hibatlan, de van egy kis koppanas neha:
- Hallottad? Most volt, ugye? Na szerintem a gomboket kene megnezni ...
Annyira korrektnek tunt, hogy az mar gyanus :)

Nem volt nehez megallapodni, most jon a foglalo, es az eredet vizsga. Merhogy ez meg KF-es. Salala ... :)




2020-10-05
Sipi

Daihatsu Rocky. Oroszlányban. A tulaj szerint Rocy. Mind1. Csak az érdekelt, hogy eladó-e és mi van a papírokkal. Még eladó. A papírok? "Egy karambol után motor kellett cserélni benne, de a papírokban nem irattam át." Ha átiratja, akkor megveszem alku nélkül...próbálkoztam naivan, de bevallom a válasz még a " a-halott-embertől-eladó" esetnél is vidámabb volt. "Hát, túl sok akadálya nincsen. Legfeljebb a fészerbe' kiköszörülöm, asztán beütöm az újjat". Na, ekkor jutotott eszembe a "Köszönjük, MSE, majd hívjuk!" Nem, nem írtam el a szöveget, csak megpróbáltam a kiejtést (is) visszaadni...




2020-10-05
Zozo

Kicsit olyan ez mint a magyar foci. Az ember azt gondolna hogy mar nincs lejjeb, hat pedig ... Komolyan mondom, ez a tragikomedia magasiskolaja volt

A hasznaltautos portalon van fent egy Nissan Patrol, ami ranezesre sem mai lo ( Overdose palyarekordot futott a párizsi Prix de L'Arc de Triomphe-on) Viszont tavalyi el nem indult bamakosok akartak eladni. Fel is hivtam, megkerdeztem hogy rendben e az auto:
- Az akummulatoraval van egy kis gond, kis pofozasra szorul.
Rakerdeztem nem e AF-es, hogy van e benne valami tunning a tavalyi versenyre, azt mondtak hogy nem, se csovezes, se emeles, se legzocso, csak az alap. A webes portalon is az szerepelt, szo szerint, hogy:
"Leírás: Nissan Patrol 3.3 D, hosszú, induló jó motorral eladó. kicsit foglalkozni kell vele, de bitang a gép. Mi A Budapest-Bamako Rallye-ra akartunk menni vele, de végül nem volt rá pénz, és úgy tűnik a 2009-esre sem lesz :( bővebb információ telefonon."
Az M3 kivezetojenel talalkoztunk, es mar mentunk is tovabb egy masodik helyre. Ahogy halattunk kifele, picit gyanus volt, Sipi meg is jegyezte hogy ugy fest bonto fele megyunk. No para. Aztan megaltunk egy kies telep mellett, a tavolban a nagy feher doboz, kivul az uton, mellette harom jol megtermett alak, lazak nagyon. Na akkor menjunk kozelebb

Probalok vizualisan reszletes es alapos lenni. Ahogy kozelebb ertunk egy szep nagy vasdarabot lattam. Ahogy fokuszaltam ra, probaltam megtalalni benne az autot, de valahogy nem sikerult. Nemertettem, valahogy lecsuszott rola a tekintetem, es ereztem hogy kurvara kenyelmetlenul erzem magam. Talan a kies videk? A szetrohadt karosszeria? A lapos kerekek? Nem.
Szoba kerult, hogy ki kene probalni.
- Hat ez nem indul, akkumulator nincs is benne. Valamikor kiloptak.
- Kiloptak? Hat azt mondta a haverod akivel a telon beszeltem, hogy az aksi maceras, de errol nem volt szo. Miota all?
- Egy eve? Tavaly nem tudtunk indulni a bamakon
Na ez sugarzott a vasdarabbol, de nagyon.
Tehat osszegezzuk: ezek vettek egy 3.3 literes tonnas femet, majd mikor nem volt penzuk a versenyre, leraktak a foldre, es ott all egy eve. Kezdtem irto hulyen erezni magam, es megvartam amig Sipi felteszi A KERDEST. Szinte kobe volt vesve a szanalmas valasz:
- Mennyit is kertek ezert?
- 545 ...
- Marmint 45? Hat erre mondjak hogy koszonjuk emese
A foldet neztem, es azon gondolkodtam hogy melyik bolygon is vagyok epp :) Talan Ford Prefect szokta volt ezt erezni, mikor elrontott valamit a stoppolas soran. Nem tudtam hogy rohogjek, vagy szoljak Sipinek hogy induljunk mar. Ott alltunk a kies preri szelen, harom laza, jol megtermett, az evolucios lanc tetejen allo, 30-as eveit megtaposo erett emberek kozott, akik ezt a szabalyos kocka vasdarabot 545, leirva otszaznegyvenotezer forint+alkuert akarjak eladni nekunk. Erted? :)
Kinomban elkezdtem korbejarni, hummogni, mint mikor Gaben alkudozik, es beneztem a pilotafulkebe. Gyakorlatilag az egesz pokhalo volt. Olyan volt, mintha Vietnamban talalnal a dzsungelben egy anno kilott amerikai terepjarot, amibol az evek soran a vadak mar eltuntettek a hullakat. Nemertettem.

Nem is az a baj, hogy ezt elakarjak adni, mert persze. Az sem erdekel, hogy szegenyek bebuktak, mert okes, el lehet szurni. Az sem nagy gaz, hogy felreertjuk egymast, lehet hogy nem eleget vagy nem jol kerdeztem a telefonban, vagy tul lelkes voltam. De amikor kimondtak az 545-ot, az fajt. Az nem felreertes volt :)
Aztan volt meg egy parbeszed, mert talaltam megjegyezni:
- Nem is ertem miert vagyunk itt
- En sem.
A te anyad ... gondoltam magamban, aztan szerencsere el is koszontunk hamar :)

Nincs mit mondani, ettol tuti csak jobb jon. Ennel tenyleg nem lehet rosszabb :)




2020-09-29
Zozo

Kicsit kezd ez a blog a luzerkodunkhogyhogyannevegyunkautot blogra hasonlitani. Aminek persze nagyon nem orulunk, dehat van egyket elvunk amibol nem engedunk, cserebe nem vet fel minket a penz :)
Aki tervez Pajerot venni 580 brutto koruli aron, az most olvassa ezt a leirast, az auto megtalalhato a kedvenc hasznaltautos portalunkon: 2.5TD, kek szinu, rovid, tobb mint 20 eves. Muszaki zoldkartya van. Elvittuk egy szervizbe ... a XVI. kerben, kozel az eladohoz, inkabb nem irom le melyik volt. Szoval penteken lebeszelem szervizzel hogy mennenk. Szoba kerul kompresszio meres is, tudom 5kilos autonal mit okoskodom, dehat legyunk kemenyek mint ...
"- Hú Csoki, ma nagyon kemény vagy!
- ÉN?! Há' Laller, há' ne égesd már magad!"
Hetfon hivom szervizt, de mar alig emlekszik hogy megbeszeltuk. Nem baj, azert raeroltetem, hogy kaja helyett nezzek mar meg vazze. Odamegyek elore, mutatom a listamat, benne azokkal a fontosnak tuno szempontokkal, amiket jolertesult autosemberunk batorkodok megtanacsolni.
- Kompressziomeres? Aaa nem fog az menni szet kene szedni, 3-4 ora, ma mar nem.
- (Nem ez volt meg penteken bazmeg) ... jo, hozom a gepet.
Emberrel beallunk, aki egyebkent hogy egy kis kiterot tegyek, olyan hordo mellkasa van, hogy konnyebb atugorni mint megkerulni, hiaba a termeszet is kepes genmodositasra, foleg :). Ilyenkor hiszek Phelps aranyainak<>

Szoval a vizsgalat. Nos a ket oreg arc ... a ez elmondhatatlan, aki latott mar ilyet az rogton erti. Szoval kepzeljetek el azt a fajta arcot, amikor valaki azt akarja mutatni hogy mar megjarta a marsot is, nyakig olajas, kurva nagy szaki, majd beinditja a motort, hummog kettot es:
- Jo lesz ez, jo a hangja!
Hat bazdmeg :) Ha hangszert akarok venni akkor nem hozzad viszem
Aztan nezegetik, fulelik, porgetik a motort, levesznek valami csovet es hummognek.
- Korahoz kepest jo lesz ez.
Na akkor lista elo, nezzuk mar meg. Hummognek, alamasznak, nezegetik, es meg mindig:
- Jo lesz ez ...
Nemi telefonalas utan szolok hogy az alvazszamot motorszamot akku toltest meg kene nezni, erre elkezdi nezni hogy van e szufla az aksiban. Szolok, hogy en a generatorra gondoltam. Jaaa, akkor maskepp, multi kene. 2 perc utan sikerul megtalalni a mereshatart, azonnal ravagjak hogy:
- Jo lesz ez ...
Ugy fest nem talaltunk porblemat, az auto korahoz es arahoz megfelelo szervizszolgaltatas reven ..., szoltam emberunknek, hogy terjunk ra a bizniszre. Oreg foszer meg odasugja a frankot a vegen:
- En otot se adnek erte, 81-es, ugyse tudja eladni, meg maceras lesz a fenntartasa ...
Koszonom, ertessz hozza. Mi is alkudunk ra gumikat, de ezt mar kotom az orra ala. Szoval az uzlet.

Az eredeti megallapodas szerint 5 jo gumi lett volna meg benne az arban. Mondom ezt a csokanak, az meg Gabent megszegyenito jajgatassal kozli hogy az neki nagyon draga, hiszen.
Hat pedig hiszen bazmeg errol volt szo nehany napja. Itt megjegyzem, en nagyon nem szeretem az ilyet. Mert alkudni lehet, de azert hulyenek ne nezzuk mar egymast. Del-Amerika vagy Izrael az okes, annak ott hangulata van, de ez itt Magyarorszagon inkabb atbaszas szokott lenni. Latom hogy emeszti, tudja o mirol van szo. De nem allok meg, szoba kerul az eredetvizsgalat. Hat ezt megbeszeltuk Sipivel, hogy az elado csinalja, addig nincs szerzodes amig nem ment at. Na ez kiveri a biztositekot, nem mondom jo volt az idozites, gondoltam is:
"- Tudod mit? Sose volt ilyen jó. Sokkot kaptál ... Ugye mondtam hogy sokkot kaptál? Ízirájder öccsém"
Gondolom had szamolgassa magaban kivel tudja okosban attolni az eredetvizsgalatot ingye, mikor azert rakerdek az alvaz es motorszamra, sose lehet tudni.
AF-es.
Aha, 1 hete nem volt az. Nem folytatom, mert innet rovid lett. Lassan erzekeltettem hogy nekunk nem teccik ez, o meg ravagta szettart kezzel, hogy ha nem teccik akkor ez van.
Ez is maradt. :-/




2020-09-28
Zozo

És íme, felkerült az útvonalról egy rövid animáció innét.




2020-09-21
Zozo

Hm, volt meg egy jo sztori.
Kedvenc hasznaltautos portalunkot van hirdetve egy batar nagy terepjaro. Sarga vaddiszno, kicsovezett legzokeszulek a motorbol, galyterelo drotok, emelve, 3,3L, igazi tereptank. Nem is sokert: asszem talan 800
Meg uzembentartoival :)
Azert megerdeztuk, nem lehetne-e a tulaj ... nem igazan, 4 eve halott.




2020-09-20
Zozo

Most nem keszultek fotok. Ez van.
Az elso egy Opel Kampo volt, kekszinu platos, 4 uleses, szolid, fapados peldany. Ranezesre az a fajta, amelyik akkor is elmegy ha cefret tolsz bele. A tulaj egyenes csoka volt, a hazanal talalkoztunk, nem volt amolyan megbeszelt hely. Motorikusan kifogastalannak tunt, a platos segge viszont csalen allt, emlitve is volt, hogy valamit ott javitani kell. Felezo 4x kerek, volt minden, turbo meg nem, amugy disel, szoval vallalhato. Ara 750, azonnal viheto, tanakodtunk is

Aztan a kovetkezo egy Vitara lett volna. Mi autonk, egyszeru, nem draga, 4 kerek.
- Jo napot, szerdan hivtam az auto ugyben.
- Igen igen.
- Hogy akkor most szombaton delutan ...
- Hat igen, megnezhetik csak a felesegem megy vele.
- Okes akkor ki is probalnank.
- Hat azt nem lehet, a felesegem hasznalja.
- Elnezest, autot vennenk, ki szeretnenk probalni.
- Hat korbe lehet jarni meg meg lehet nezni, de arrol nem volt szo, hogy ki is probalnak.
- Koszonjuk ... beep beep beep
Nagy az isten allatkertje. Tevedtunk, ennek nem volt ki a 4 kerek

Utolso pedig egy Mitsubishi Pajero. A gep egy szervizben allt, tulaj megvette, kilakatoltatta, aztan vett egy l200-at, es mar nem kell neki.
Hangzott igy a hivatalos magyarazat.
Az auto belulrol egy amerikai buzlo dogkutra emlekeztetett (kopipaszte Karotta a mustangos cikkbol), kivul meg egy igenytelen terepjarora, ami raadasul eleg rovid, hogy a meredek dunek csucsan lazan atszokkenjen. Nem rossz. Indulasnal olyan budos volt, mintha Tutankhamon szarkofagjat nyitottuk volna fel, Sipi pedig hatul jegyezte, hogy sarkany modjara tolta ki a fustot. Kormos volt, amit elsore nem tudtunk mit jelenthet pontosan. A jargany orra nagy volt, elotte galyfogo racs, ugyhogy izes harckocsi erzessel szaggatunk a budapesti peremvidek dimbesdombos tajekan, majd jott a true terep, felezo, 4x4, meg ketto egyutt.
Tulajdonkepp nem volt mibe belekotni, maszott, kuszott, ugratott, ment es jott is. A tulaj dicserte a lovat, mondta hogy az alja ki lett lakatolva, a motorja mar nem annyira volt dicserve. Ezert a vegen itt is tanakodtunk.
Mert itt 580 hangzott el.
Szoval Opel Kampo 750 jo motor, furcsa segg ...
Vagy Pajero 580, kormos motor, jo segg
Utobbi eseten megjegyzendo, hogy a kulonbozetet raforditva a motorra, biztosak lehetunk benne hogy nekunk ugy olyankepp csinaljak meg ahogy mi szeretnenk. Ha van jo szerivez emberunk es meg jo is lehet. Ha csak nem a turboja gazos, mert az viszont draga. A kamponak viszont nagy volt a raktere. Sok a kerdes, ugyhogy visszavonultunk tanacskozni. :)

Meg jelentkezunk!




2020-09-17
Sipi

Egyesek a XXIII. Nike félmaratonnak nevezték, én a "mégmindignemvettünkautótBamakora" érzés levezetotestmozgásnak.

Nagyon jó volt, hogy a megszokottól eltéroek voltak a körülmények, mert már 4-5. alkalommal futottam a Nike-on. Miért volt más? A budai rakpart feltúrása miatt jórészt új útvonal volt és az idojárás sem volt olyan kegyes mint szokott. 26 C fokban indultunk és 34 C-ban (hoségriadó volt...), aszfalton, szél nuku, árnyék nuku körülmények között csináltuk végig. Már aki, mert soka n kifelejtették a számításukból a meleget. Ezért már a 14. km-tol (!!!) elkezdtek a sporttársak kihullani. Az én tempóban kocogók között a "megszokott veszteséghez képest" kb. 2x-es volt a "humánanyag lemorzsolódás". Helyenként csak felmosták oket, helyenként az infúzió ló gott ki a kezükbol, de valószínuleg az a francia (?) próbálko zó járt a legrosszabbul, akit 3 napig kórházban tartottak az ájulása után. A meleg miatt volt +2 frissítopont. A frissítokapuk továbbra is feleslegesek és balesetveszélyesek , de zet nem akarják a szervezok felfogni, ahogy azt sem, hogy mobil WC-bol sokkal több kellene. Talán akkor nem buzlene a Városliget hetekig a verseny után...

Ez a futás inkább a fejrol szólt, mint az izmokról. Sokan elfutották magukat, soka n nem számoltak a meleggel. A Lehel tér és a Dózsa Gy. út között ketten is hevertek a földön, de volt olyan,aki a cél elott 1500m-el esett össze.

Szerintem jó buli volt, csak a megfelelo oldalról kellett nézni.




2020-09-06
Zozo

Az igazi bamakos party auto: SSangYong Korando. Komolyan venni nehez, de hatul a partyzo arcoknak hely van, es azok az alap terep kepessegek is, amig elviszik a sivatagban ... legalabbis egy ideig biztos :)
Az arc teljesen korrekt volt, a felkesz haz amiert az autot eladna, ott alt a terep szelen, az arban volt gumi, joindulat, es egybeauto. Kar hogy ahogy a Tatanal, ugy itt sem latjuk az alkatreszmegoldas veget.

Mert az meg hagyjan, hogy olcso, de gyanitjuk, hogy a gatyank is ramegy a felkeszitesre akar Rover akar Yong. Pont ma beszeltem a bamakos konyvet iro arccal az offroad kiallitason, kptunk nagyon jo 5leteket a felkeszulesre, es a konyvet is ugyerzem erdemes megvenni.

Egyebkent megneztem megegyszer a legutobbi discoveryt. Az eredeti 870-es arra ajanlottak mar 650-et, en mondtam ra 750-et, de nem nyert. A diffzarat nem tudtuk kiproblni mert kulonbozo meretuek a kerekek, a futomu jobbra huz, es egyre unszimpatikusabb az urge. Hat nagy kar erte.




2020-08-30
Zozo

Most visszaolvasva a legutolsó bejegyzésemet, egy apróság jutott az eszembe. Természetesen a teveszart terítő kistérségi vállalkozó Bamakóban egy vicc, és semmi lekicsinylő jelzés. Az ottani emberek más életkörülmények között élnek mint mi, ezért jó ha nagy rakterű járgányt vinnénk, mert ott sok minden elfér hátul. Kaptunk már pár ajándékot, de még nem eleget, úgyhogy hozz te is még egy ajándékot! :) Légy kreatív
Ott kint lesz valaki aki nagyon fog neki örülni!




2020-08-29
Zozo

Nos kérem szépen, ez dárvá lesz: Tata Sierra :-)
Tehát egy Tata márkájú csodára vetettük kritikus lézerszemeinket. A sárkány 4wd, riasztós, centrálzáras, villanyablakos, szervós, és rendszeresen szervízkönyvben vezetve karbantartott.
De ami talán még fontosabb, hogy a tulaj szubjektív korrektnek tűnt. Ami azt jelenti, hogy az üzlet megkötése után a második sarkon talán nem fog a darabjaira esni.

Ezenkívül TGK. Ez azt jelenti, hogy menetleveles, meg az új hatályos jogszabályok szerint nem is. De mindenesetre nem család autó, viszont hátulra lehet pakolni. Ez jól jön ha sok cuccot viszünk, és az is lehet hogy pozitív ha Bamakóban egy helyi kistérségi vállalkozónak - aki mondjuk teveszar terítésében utazik :-) - akarjuk eladni áruhordásra. Sosem lehet tudni.

A kérdés csak az, hogy maga az egzotikus márka konstrukciója mennyire bírja a zoxigént. Ezzel szembe van helyezve az a tény, hogy normális Discovery/LR/Pajero nem lesz 1-2 milla alatt, sajnos.

Még egy fontos észrevétel, az útra Mali felé Mauritánián át a dűnékre: bőr-ülésfűtéses ...
biztos ami biztos viszünk tűzoltókészüléket! :-)
Ezenkívül még 2kliteres, 100 méneses, vonóhorgos harci szekér, amely bejutott a második fordulóba. Mindenki izguljon, lehet hogy meglesz a sárkány.




2020-08-17
Zozo

Es ime az elso "Felfedezes":
A LR Discovery tulaja autokereskedo szagu 60 eves 175 centis tag volt, lapat tenyerrel. Nehez volt kontaktust teremteni a szemevel, ugyhogy hamis volt mint az eszak koreai dollar. Azzal inditott kerdes nelkul, hogy mar eloleget (nem foglalot) tettek le a kocsiert, Sipi pedig azzal folytatta, hogy friss olajnyomot talalt a motorterben. Nem is fecserelem ra a szavakat tovabb ... pedig amugy teccetos lett volna.


Jo lenne mar egy egyenes tagot talalni, jo allapotban levo motorral. A futomu ugyis hackelve lesz, csak a motor ne suljon be utkozben. Tavaly is volt egy tag, akinek a general ellenere elszalt a motorja. A tobbi mindegy ...




2020-08-04
Zozo

Ahogy igertuk emeltunk a lecen, es nagykepuen attekintunk a nivak teteje folott ...
... a sokkal disznobb felepitesu Range Roverek fele. Merhogy volt egy 2.4 TD hirdetve kedvenc autosportalunkon kemeny 750*10^3 birodalmi kreditert. A benzinkutnal valo talalkozaskor egy robosztus, teljesen igenytelen, de katonasan zold es hatarozott megjelenesu peldany parkolt be fenekkel falnak a mcdonaldsal szemben. Mar a marmagassag is impozans volt (talan volt emelve is?), en szemely szerint azonnal arra gondoltam:
"Ilyesmi kene nekunk!"

Emberunk alacsony volt es kopcos, de nem egy ellenszenves ogre.
- Miert?
- Hat mert ... a haverok motort vesznek es akkor most en is.
- Jo, akkor maradjunk ennyiben. Ja hogy hatul a csomagtartoban baseball uto van?
- Hat kerem, sokat sportolok.
- Ja persze, kerlek. Off road, terep ilyesmi?
- A dehogy soha, csak horgaszat kis erdei ut a haverokkal ... az ize kedveert.
- Ja oke, kerlek. Tores ilyesmi?
- A semmi komoly, latod egy ket karosszeria elem volt cserelve ... meg a motorhazteto, talan raborult egy fa. Nem nalam volt, ugyhogy nem tudhatom.
- Igen vilagos, persze kerlek. Hanyadik tulajdonos is vagy egyebkent?
- Ooo hat azt mar a joisten se tudja, 17 eves az auto.
- Na igen, hat jo hogy, kerlek. Megengeded hogy fotokat csinaljunk?

Nos kerem szepen, annak ellenere hogy meg Shrekknek is igenyesebb belsoju autoja van, azt hiszem erre szoktak mondani, hogy elsore megnyero volt. Aztan megkerdeztuk hogy bevihetjuk e szervizbe, es ha nincs nagy bukta mar fizetunk is.
- Aaa, azt nem lehet, folyamatosan hasznalva van, nem fer ez bele nekem.

A roveres szervizben fel lettunk vilagositva, hogy ennek a tipusnak nagyon rossz a motorja, inkabb probaljunk meg Discoveryt szerezni. Discovery project indult, hamarosan meg jelentkezunk!




2020-07-20
Sipi

A Treszkai László cégének (Tresz Kft.) jóvoltából újabb szponzorunk akadt. Ők biztosítják azt az áramfejlesztőt, amit egy falunak szeretnénk majd adományozni. Miért is? Mert ha van áramuk, akkor be lehet hűteni a gyógyszereket (pl.: oltásokat), vizet lehet szivattyúzni, stb. Bár ez nem kötelező kiírás a versenyben, de mi ezzel a kis plusszal szeretnénk még jobban kihangsúlyozni az utunk karitatív jellegét. Ezen felül egyéni felajánlásokat is várunk. Ennek keretében ajándékként tisztálkodószerek és ruhákat is viszunk majd. És TE mit ajánlasz fel?




2020-07-06
Zozo

Amig nincs meg az auto, addig hasznaljuk a labunkat, mert igy vagy ugy de megoldjuk az afrikaban valo kozlekedest! Kovetkezo feladat az EON fele hortobagyi Delibab futas volt, amiert ugyan az eon egy vasat sem fizet nekunk a ceg ;), de azert szerepeljen itt egy foton a 9lyukuval egyutt:

Nem volt teljesen pusztito meleg, csak picit, de a taj kivalo volt, a zoxigen is sok. A mezony picit mintha kisebb lett volna a tavalyihoz kepest, foleg a nezoseregben volt eszlelheto nemi decreacio. Ez azert is erdekes, mert ha jol emlekszem tavaly jobban esore allt a legkor. Iden minden esetre ismet jelenletevel tisztelte meg a versenyt Jabba the Hutt:

Remeljuk hogy nem a jovendobeli aldozatait szemelte ki a homok dunek rettegett ura. Ettol fuggetlenul mi a magunk modjan mindent megteszunk a felkeszulesert. Ket kepet is felrakok, mert egyik jobb mint a masik :)

Itt megragadom az alkalmat, hogy egy kis pletykat is megosszak merhetetlen olvasotaborunkkkal ;), miszerint nagyon hajlunk ra, hogy inkabb dizeles sarkanyt zuzzunk peppe az ut soran. Most ugy fest erre jelenleg a legjobb kiszemelt aldozat, az isuzu trooper volna. Najo olvastam negativ kritikat is errol, pontosabban az egyik csapatnal akik tavaly vagtattak vele vegig, es a konfliktus egyik fo mozgatorugoja, egy nem 100%-osan generalozott motor miatti hengerfej problema allt. Bizzunk benne, hogy nalunk kevesebb lesz :)




2020-06-20
Zozo

Es voila, megvolt a harmadik auto is ... katasztrofa ;)

SecuritySarkanyt az egyik nagy nepszerusegnek orvendo netes hasznaltauto portalrol vadasztuk le, mint amugy az eddigi osszeset is. Emberunk parszor modositotta a meeting attributumait, hiszen vallalkozo, majd az utolso utan mentunk es megneztuk magunk ... egy budapesti autokereskedesben. Ahol ki volt allitva haveri alapon nem kicsit, hanem: 150%-al tobb penzert mint a neten :D Wow. A moka egy atlagosan nemszimpatikus autonepper bocsanat autokereskedo arccal indult, meg a plebsevel akiktol utolag is elnezest kerek a kepen lathato szemelyisegi jogok megserteseert :) Nekifutasbol kertuk hogy nyissa fel a motrhaztetot ... es itt meg is bukott a dolog. Nem hiszem hogy tulzok ha azt mondom hogy 20 perc alatt tudtak felfesziteni/csavarozni/faragni/gyartani a fedelet mire elobukkant a motor. Annal az autonal ami a kezdo beszelgetes szerint elozoleg meg "hajtva volt a ket telep kozott". Ezek utan megprobaltak beinditani, majd nemi tanakodas utan rajottek, hogy nincs benne benzin.

A kepen jol lathato Sipi testbeszedebol, hogy mit gondol az esemenyek ilyen fele alakulasarol. Persze emberunk fel lett hivva a nepper altal, mentse ami mentheto:
- A motorban mi lett felujitva?
- Minden.
- Oke, de azon belul?
- Hat az egesz motor!
Jajo, okes, igy mar ertjuk :) Hiszen ranezesre latszott hogy legalabb 5 autobol volt osszerakva az egesz koceraj, a motor is gyanusan olajos volt a blokknal. Miutan nagy nehezen beroffent, annyira talan nem volt rossz egy furcsa sipolason kivul. De akkor mar mindegy volt, ha helybol zsakolt volna nekunk az se teccet volna. Hat ez ilyen.
A nepper vegul bedobott mindent:
- Higyjetek el, a tulaj jo ember, meg lcsoe megcsinaltatta januarban ...
Hat en meg mar ugy kifeheredtem, hogy mar senki sem hiszi el hogy Michael Jackson vagyok, csak a kisgyerekek ...




2020-06-15
Zozo

És már meg is néztük a második autót
Az ütközés újpesten zajlott le, az autó begurult és leparkolt, majd egy Ogre lépett ki az aszfaltra, 120 kiló izom és nyak egyben. Egyébként emberünk rendben volt, de az autó már nem annyira. Sipi hamar kiszúrta a távozó olaj maradványait az elején az alján, és nehéz volt kimagyarázni a hátsó korrekciókat a karosszérián és a lökhárítón is. "When ever there is any doubt, there is no doubt". Nem mentünk vele egy kört sem, és sajna a fotót is elfelejtettem abszolválni.
Most emeltük a tétet, és 500 körül néztem autókat, nem kevésbé vicces példányoknak nézünk elébe.




2020-06-08
Zozo

Néztünk autót! :)

Vidéken egy vadász Arc szeretne lemondani egy példányról, mondván, hogy sokat megy úton, és arra ez neki nem jó. Értsük. Emberünk korrektnek tűnt, mell?zte a klasszikus autónepperes motívumokat:
- Higgyétek el, édesanyám használta, 30 ezer ha van benne, most lett a motor a futóm? és a kasztni felújítva. Csak a tükör volt szerelve egyszer, mikor sikerült az autót legördíteni róla ...
Szal az autó nem volt gáz, kivéve, hogy a 4-est nem vette be :) Próbáltam betenni böszmén, de beintette a középső ujját - mintha eltévesztettem volna a mozdulatot -, és kivül maradtunk. Olyan volt a váltó járása mint egy sportautónál: 3-asból 5-ösbe. Recsegni mondjuk nem reccsent. Amúgy jó volt meg feelinges, meg zúzott terepen is. A kormányt tekertem mint Sparrow kapitány, a haladás tiszta harckocsiérzés, véget nem érő gyorsulás a faluhatárnál, terepre érve meg vasszekrényes ugrabugra a földúton. Sipi persze belemászott egy árokfélébe is, és nézegette a diffzárat: a kimászás sikeresen abszolválva lett, érezzük hogy nem lesz gond a d?néken se ;)

Persze voltak rajta nyomok, hátsó kerekeknél pici roh*dás, heti ezret biztos ment vele. Enyhén szömörkélt az eső, a kosz alól jól láthatóan kibújtak a festések helyei. Hátul figyelt a gázpalack fekve (a vérnyomok mellett:), az egész csomagtartó tele volt vele, úgyhogy úgyfest az ki lenne véve. Pedig kalkuláltunk egy európai gáztúrát, a költséghatékonyságra való tekintettel :) Igaz, mikor az Arc megjegyezte, hogy gázzal 85-öt megy, akkor picit megrémültünk. Els? etap 3 napos szupermaraton, 85-el, az legjobb indulattal is tréfa, de legyen inkább vicc
Summa summárum azt mondtuk hogy nem kell, és nézünk még, aztán ha nem lesz jobb és meglesz később is akkor meg lehet még venni. Sejthető, hogy lesz ennél jobb/rosszabb is
Az ára 300-ra volt célozva.




2020-06-02
Zozo

Új link a GPS-nek, amelyet mostantól (pszeudomérnöki) szakértői szemeim fognak vizslatni ;-) Mindazonáltal napi használatban lesz a munkámnak köszönhetően is.
Meg kell jegyeznem, hogy nagy figyelmet fordítunk a fizikai felkészülésre is. Ennek megfelelően Generali futógála az újpesti rakparton, 10Km. Ha lerobbanunk akkor vagy betoljuk, vagy begyaloglunk Bamakóba :)




2020-05-28
Zozo

Na azt hiszem ilyen nem lesz :)

De azért kemények leszünk mint az egy hetes teveszar :)




2020-05-26
Sipi

Vicces ez a kocsi keresés. A legvidámabb eddig az a hölgy volt, aki anyukája állítólag teljesen felújított, de 20 évesen csak 55.000 km-t futott Níváját árulta... Hát persze :-) Szóval most nyakamba veszem az országot és Vastól BAZ-ig bejárom egy jó kis vas reményében. A legmókásabb/legkókányabb vasakról képeket is teszünk ki ;-)




2020-05-23
Zozo

Beindult a hírlevélszolgálat!
Magyarul aki megadja az emailcímét, annak majd küldünk infókat jól. Előre jelzem, hogy nem reklám spam, tehát csak akkor küldünk ha tényleg fontos, és tényleg a PNT-hez vagy B2B-hez tartozik szorosan.
Addig rögtön egy apróság: már nézzük a Nivákat, és megyünk GPS venni. Ahogy megvan a kütyü, máris nyílik a GPS oldal itt.




2020-05-19
Zozo

A csapatot bemutató oldal kiegészült a csapatot segítő arcokkal is. Nos ehhez nincs mit hozzáfűznöm, egy élmény ilyen barátokkal élni (szirup letöröl) ;)




2020-05-13
Zozo

Hogy ne maradjatok profi képek nélkül sem, máris megvan a csapat (nem)hivatalos fotósa Daniel Szan személyében. Nézzétek meg a honlapját, hogy érezzétek a helyzet komolyságát is :)




2020-05-12
Zozo

Hej!
Már a blog is adatbázisból üzemel. Ha ez így megy tovább még a BKV buszt is kihúzzuk a sivatagból. Szóval akkor most örülés.




2020-05-09
Zozo

Kivettem a frémeket. Azt mondták hogy már nem divat, hát így legyen. Ha valaki nemérti hogy miért nem tud szavazni, akkor elmondom hogy csak egyszer lehet. Persze aki ért hozzá az megoldja, hogy be tudja ikszelni a becsajozik Afrikában lyukat mégegyszer ... ezúton is köszönjük a pozitív kritikát, igen "a szépségversenyen elért első helyezésünkkel a világbékét szeretnénk előmozdítani!" :)




2020-05-08
Zozo

Igen sok javítani való van még ezen az oldalon, köszönünk minden kritikát!




2020-05-06
Zozo

Nézz körbe Bamakóban




2020-05-01
Sipi

A negyedik szponzor (?)
Tatáról ígértek tárgyi segítséget az utunkhoz... majd meglátjuk, de az az igazság, hogy kissé be vagyunk havazva. Zozo elfoglalt de lassan elkezdi a Vasat keresni. Én pedig a futószetzonra készülgetek...getek.. :-/
De mindenki bízik a Happy End-ben




2020-04-25
Sipi

Lazulás és szerepcsere
A jogi szakvizsga 2/3-a már sikeresen abszolválva. Sebaj...ma este Litvai Levente “legénybúcsúszeruségét” tartjuk a Polo Pub-ban. Ezért valószínuleg most pár napig nem jelentkezünk.




2021-04-01
Sipi

A harmadik szponzor
Lehet, hogy csak áprilisi tréfa, ezért inkább kivárjuk a végét... de azért biztatóan hangzik!




2021-03-20
Sipi

A második szponzor
A THULE Magyarország bejelentkezett szponzorként, aminek nagyon örültünk! Végre valaki lát bennünk fantáziát :-)




2021-03-01
Sipi

Az első szponzor
Úgy gondoljuk, hogy ha valamit csinálunk, akkor azt csináljuk komolyan. Szóval, hogy a lehetséges szponzorok is komoly(abb)an vegyenek, ezért elsőnek saját pénzünkből áldozunk a túrára egy nem kicsi hatszámjegyű összeget ... mármint az 1200 euro-s nevezési díjon felül.




2021-02-28
Sipi

A nevezés
Második komoly döntésünk. A nevezésünk napja. Lehet, hogy párszor még elátkozzuk ezt a napot, de pillanatnyilag nagyon örülünk.




2020-06-00
Sipi

Az első komoly döntésünk. Most még csak egy kemény, de vidám túrának látszik a nem túl közeli jövőben :-) Majd meglátjuk...







További támogatóink


thulepest.hu


ICT Európa Tenderház


gunk.hu


Transaurus Kft.


Dinamit Kipufogó Tuning

Minden jog fenntartva! Para Normal Team 2008.